Zimowisko – informacje

Tutaj znajdują się wszystkie najważniejsze informacje dotyczące wyjazdu dzieci i młodzieży na zimowisko. Wspomniane poniżej dokumenty, regulaminy, zgody itp. znajdują się w zakładce ZIMOWISKO DO DRUKU, ale klikając myszką na wyraz, frazę zaznaczoną na niebiesko automatycznie otwiera się dany plik.
Pierwsza część dotyczy ZIMOWISKA DLA DZIECI MŁODSZYCH (1-3 klasa).
Informacje dotyczące ZIMOWISKA DLA MŁODZIEŻY (4-……klasa) znajdują się poniżej informacji o zimowisku zuchowym i są zaznaczone odpowiednim nagłówkiem. (Należy przewinąć informacje z bloku pierwszego)

 INFORMACJE ZIMOWISKO DLA DZIECI MŁODSZYCH ( dzieci 1-3 klasa)

ZBIÓRKA NA WYJAZD 
Parking przy Stadionie Miejskim od strony ul. Królewieckiej (obok pętli tramwajowej) WYJAZD PUNKTUALNIE!!! Na spóźnialskich NIE CZEKAMY!!!! Przy autokarze NIE BĘDZIE można nabyć ŻADNYCH brakujących gadżetów (oprócz CZAPKI ZIMOWEJ Z LOGO GROMADY (15,00zł TYLKO WYLICZONE), dać kieszonkowego !!!!! JEDYNE co będzie przyjmowane to leki i ewentualne “coś” na urodziny, karty wraz z oświadczeniami!!!!!
ZBIÓRKA 30 stycznia o godz. 11:00
Jeżeli ktoś dowozi dziecko samodzielnie to proszę o wysłanie smsa dzień wcześniej oraz o zapoznanie się z Regulamin dostarczenia i odbioru dziecka bezpośrednio na/z zimowisko przez rodzica/opiekuna. Dziecko należy dowieźć na miejsce nie wcześniej niż ok. godz. 14:30.
Przed wyjazdem należy zapoznać się oraz dostosować do WSZYSTKICH REGULAMINÓW umieszczonych w zakładce zimowisko do druku !!!
OBOWIĄZKOWO w dniu wyjazdu na miejsce zbiórki wraz z dzieckiem należy dostarczyć:
– oryginał karty WYDRUKOWANY DWUSTRONNIE
– wypełnione i podpisane oświadczenie (w miejscu data należy wpisać dzień wyjazdu dziecka na zimowisko!!!!)  Oświadczenie rodzica/opiekuna COVID-19

Jedziemy ubrani stosownie do warunków pogodowych. NIE UBIERAMY NA SIEBIE kombinezonów zimowych oraz spodni narciarskich.PEŁNE UMUNDUROWANIE – oczywiście ten, kto ma (mundur, chusta, pas, pierścień, czapeczka z daszkiem) pakujemy do plecaka!!!!  Obowiązkowo pamiętamy o UBRANIU NA GŁOWĘ podpisanej CZAPKI ZIMOWEJ Z LOGO GROMADY !!!! (Do nabycia w dniu wyjazdu przy autokarze). Bardzo proszę, aby dzieci jadące na zimowisko w dniu wyjazdu nie miały na sobie ubranej koszulki z logo gromady. Te koszulki pakujemy do dużego plecaka!!! Każdy uczestnik zimowiska musi posiadać taką koszulkę OBOWIĄZKOWO!!! (Do nabycia na miejscu na zimowisku 20,00zł)

Proszę do autobusu NIE DAWAĆ dzieciom poduszek, kocyków, przytulanek. JEDYNY bagaż jaki dziecko ma mieć ze sobą to MAŁY PLECAK z prowiantem – ten zuchowy jest idealny, wystarczający, pakowny i LEKKI !!! ( nie torba na ramię, nie worek, nie reklamówka itp. ) !!!!

Proszę rano na śniadanie nie dawać dzieciom mleka do pica, jak również zupy mlecznej!!!! Proszę, żeby dzieci zjadły treściwą kanapkę!!!

POWRÓT 
Parking przy Stadionie Miejskim od strony ul. Królewieckiej (obok pętli tramwajowej). Organizator podaje godzinę powrotu, która jest orientacyjna, może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych. Nie zaleca się planowania innych aktywności w tym dniu na tej podstawie. Dokładna godzina powrotu zostanie podana niezwłocznie na funpage 11.8 WGZ “Szalone Dzieciaki na Facebook.com
POWRÓT 5 lutego ok. godz. 14:00-14:30

Jeżeli ktoś odbiera dziecko samodzielnie z miejsca zimowiska to proszę o wysłanie smsa dzień wcześniej oraz o zapoznanie się z Regulamin dostarczenia i odbioru dziecka bezpośrednio na/z zimowisko przez rodzica/opiekuna Po dziecko na bazę należy przyjechać nie później niż 12:30.
W przypadku odbioru dziecka przez inne niż Rodzic/Opiekun osoby Rodzic/Opiekun ma obowiązek wypełnić stosowne oświadczenie. Jeżeli Rodzic/Opiekun wyraża zgodę na samodzielny powrót dziecka z miejsca zbiórki w dniu powrót z wyjazdu, wówczas Rodzic/Opiekun ma obowiązek przekazać kierownikowi wypoczynku stosowne oświadczenie.

1. KARTA KWALIFIKACYJNA  do pobrania ze strony z zakładki do druku. Proszę zwrócić uwagę, żeby pobrać odpowiednią kartę zgodną z terminem wyjazdu dziecka!!! Karty należy wydrukować DWUSTRONNIE. Na jednej kartce A4 drukujemy najpierw jednego pdf-str.1, obracamy kartkę i dopiero potem na tej samej kartce ale na drugiej stronie drukujemy pdf-str.2. W zależności od ustawień drukarki wydruk dwustronny należy zrobić wzdłuż krótszej krawędzi, bo wzdłuż dłuższej, druga strona wychodzi „ do góry nogami” 😉. Dokładnie i starannie wypełnione karty oddajemy wraz z dzieckiem w dniu wyjazdu. Bez oryginału karty dziecko nie będzie mogło uczestniczyć w wypoczynku!!! W dniu wyjazdy wraz z kartą należy oddać wypełnione OŚWIADCZENIE Covid-19, o którym mowa była już wyżej.

Instrukcja wypełnienia karty : Całą kartę należy wypełnić w sposób czytelny, pismem DRUKOWANYM. Kartę wypełnia wyłącznie rodzic/opiekun. Karty nie wypełnia wychowawca klasy oraz lekarz !!! Kartę OBOWIĄZKOWO drukujemy DWUSTRONNIE!!!!
RODZICE (OPIEKUNOWIE) WYPEŁNIAJĄ:
strona 1 część II  
punkt 1,2,3,5,6
punkt 4 kod pocztowy jest obowiązkowy
punkt 8,9 Proszę poważnie potraktować, tę część ponieważ nawet, jeśli dziecko nie przyjmuje na stałe leków, może ma jakieś inne uczulenia lub
przeciwwskazania (np. na pokarmy, słońce, komary itp.) Jeżeli występują nocne moczenia proszę to zgłosić a nie myśleć, że może akurat na kolonii dziecku ustąpią. Zawsze można dziecko zaopatrzyć w pieluszki, gumowane prześcieradło, czy też budzić w nocy i zaprowadzić do toalety. Piszemy również o lękach, problemach, ewentualnych zaleceniach psychologa itp. Jeżeli zabraknie miejsca na Państwa uwagi należy dopiąć SPINACZEM nie zszywaczem dodatkową, podpisaną imieniem i nazwiskiem dziecka kartkę.
Informacja o szczepieniach OBOWIĄZKOWA!!! Proszę wpisać daty lub włożyć podpisaną imieniem i nazwiskiem kartkę ksero ODPOWIEDNIEJ strony z książeczki zdrowia dziecka. Nie potrzebujemy ksero całej książeczki 🙂 
strona 2
PESEL musi być pełny !!!

obowiązkowo pod PESELEM data i podpis rodzica/opiekuna 
strona 3 
część I punkty 1,2
część II obowiązkowo  data i podpis rodzica/opiekuna 
strona 4
do poczytania 🙂

2. PROWIANT pakujemy do małego, granatowego plecaczka z logo gromady (kto ma) lub innego MAŁEGO, LEKKIEGO plecaczka.
Dajemy:
– kanapki na drogę ( przyjeżdżamy na obiad!!!)
– picie (najlepiej, żeby napoje były z „dzióbkiem” ale nie napoje gazowane!)
– coś słodkiego
Dajemy jak najmniejsze opakowania słodkości (lepiej dać dwie paczuszki np. żelek niż jedno mega opakowanie typu 10% więcej ). Paluszki, precelki lub inne słodycze, które po otwarciu mogą się rozsypać w plecaku dziecka najlepiej już w domu przesypać w woreczek ze struną (do nabycia np. w IKEA). Niewielkie zapasy słodkości można zapakować do dużego plecaka.
Nie dajemy:
– chipsów !! 
– termosów, kubków termicznych
– śniadaniówek i  innych pudełek
– napojów gazowanych, mlecznych
– żadnych rzeczy psujących się i łatwych do rozgniecenia (gruszki, truskawki, brzoskwinie, banany itp.)

Nie przysyłamy paczek żywnościowych!!! Nie ma takiej potrzeby. Paczki te będą zabierane w depozyt i oddawane dopiero we Wrocławiu.

3PAKOWANIE Pakujemy dzieci OBOWIĄZKOWO do plecaka a nie do torby czy walizki!!! Wszystkie rzeczy MUSZĄ się zmieścić do plecaka!! Jeżeli śpiwór zmieści się do plecaka to super, jeżeli nie, to może stanowić osobny bagaż. Śpiwory muszą być podpisane imieniem i nazwiskiem właściciela a nie samymi inicjałami.
Buty „najcięższe, największe, trudne do zapakowania” trapery czy adidasy dziecko ma ubrane na nogach!
INFORMUJEMY, że WSZYSTKIE DODATKOWE  „tobołki” (worki, torby, kartony, reklamówki) wracają autokarem z powrotem do Wrocławia. 

Dziecko do autobusu zabiera ze sobą MAŁY plecaczek podręczny (żadne reklamówki czy torby na ramię !!), w którym ma prowiant (opisany wyżej), chusteczki higieniczne, małe opakowanie mokrych chusteczek najlepiej bezzapachowe – Huggis do nabycia np. w Rossmanie, środek do dezynfekcji rąk oraz maseczkę/osłonę twarzy. Do luku bagażowego dziecko może zapakować tylko plecak bez żadnych dodatkowych „tobołków”. 

UWAGA!!! Wielkość luku bagażowego ma ograniczoną pojemność 🙂

Na drogę nie dajemy zbyt wiele książek, kolorowanek, kart itp. Na miejscu dzieci będą miały zapewniony sprzęt sportowy, gry itp.

W pierwszej kolejności OBOWIĄZKOWO na wyjazd dajemy dzieciom wszystkie rzeczy z logo gromady !!! (oczywiście dotyczy to zuchów, które takowe rzeczy mają, dzieci niezrzeszone lub nowe zuchy biorą odpowiedniki rzeczy bez logo :)Pomocna w pakowaniu będzie kartka CO ZABRAĆ … (do pobrania ze strony). 

Proszę dawać dzieciom rzeczy „stare”, znane dziecku, nie kupujemy rzeczy dzień przed wyjazdem, ponieważ dziecko nie zdąży się do nich przyzwyczaić.  Proszę sprawdzić czy ubrania mają sprawne zamki, przyszyte guziki itp. Czy dziecko radzi sobie z ich zapinaniem. Obowiązkowo pakujemy plecak razem z dzieckiem, pokazując mu gdzie co ma. Proszę, żeby nie pakować dzieciom w oddzielne worki zestawów ubrań na każdy dzień !!!! 
Proszę nie przesadzać z ilością rzeczy!!! To co jest na kartce CO ZABRAĆ…w zupełności wystarczy. Jest to MINIMUM ale za razem maksimum, jakie dziecko powinno ze sobą mieć!!! 
Jeżeli istnieje możliwość podpisania dziecku rzeczy lub jakiegoś oznaczenia ich to świetnie.
PRZYTULANKA, którą dziecko zabierze musi być mała!!!! a nie wielkości dziecka

4. ZASADY PANUJĄCE NA ZIMOWISKU Proszę o przestrzeganie zasad oraz współpracę Państwa w tej kwestii. Przypominam, że jeżeli ktoś złamie podpisany regulamin może zostać wydalony z zimowiska. Zasady i regulamin dostępne w zakładce do druku. Proszę szczególnie przeprowadzić rozmowę z dzieckiem na temat Regulaminu utrzymania higieny i dystansu przez uczestników zimowiska w związku z zagrożeniem COVID-19
Zasady to między innymi:

  • brak odwiedzin 
  • jednakowe kieszonkowe, przygotowane w określony sposób
  • brak telefonów komórkowych i zegarków dzwoniących
  • jednakowe elementy umundurowania (dla zuchów) lub/i ubioru czapka zimowa z logo gromady, koszulka z logo gromady (obowiązkowe dla wszystkich uczestników wypoczynku nawet dla dzieci niezrzeszonych)
  • zasady żywienia itp.
  • Regulaminu uczestnictwa

5. JEŻELI DZIECKO STALE PRZYJMUJE LEKI TO: Lekarstwa W ORYGINALNYCH OPAKOWANIACH!!! wraz z wypełnioną zgodą na ich podawanie oraz ze sposobem dawkowania pakujemy w podpisany imieniem i nazwiskiem woreczek ze struną (do nabycia np. w DH ASTRA stoisko papiernicze). Każde lekarstwo na ORYGINALNYM opakowaniu podpisujemy:  imieniem i nazwiskiem oraz sposobem dawkowania. Proszę NIE DAWAĆ wyliczonych tabletek oraz tabletek w pudełeczkach podzielonych na dany dzień!!!!!  Przyjmowane i podawane bedą leki TYLKO w oryginalnych opakowaniach!

Lekarstwa dajemy w dniu wyjazdu wyznaczonej osobie z kadry. Nie wkładamy dziecku do plecaka ŻADNYCH, nawet mało znaczących lekarstw. Witaminy, czy tabletki na gardło to też lekarstwa!!!!!

Uwaga! Informuję, że lekarstwa zapakowane w inny sposób niż opisany wyżej NIE BĘDĄ ZABRANE OD RODZICA!
Zgoda na podanie leków do pobrania ze strony. 

6. KIESZONKOWE dokładnie 50,00 zł TYLKO w nominałach po 10,00 zł 
Pieniądze wkładamy do małego woreczka ze struną, podpisanego imieniem i nazwiskiem dziecka . Nie dajemy ŻADNYCH dodatkowych pieniędzy nawet najdrobniejszych klepaków. Proszę zwrócić uwagę wszystkim babciom i dziadkom, że mamy wszyscy jednakową umowę i dopilnować, żeby dzieci pieniędzy dodatkowych ze sobą nie zabierały!!! Wszystkie nadwyżkowe pieniądze będą zabrane w depozyt!!!
Tak przygotowane kieszonkowe dajemy dziecku do plecaka i na miejscu będą pieniądze zebrane do depozytu.

7. DZIECI Z DIETĄ BEZGLUTENOWĄ LUB INNĄ SPECJALNĄ jeżeli dziecko ma specjalną dietę wymagającą innego żywienia proszę o przekazanie takiej informacji przed zapisaniem dziecka na wyjazd celem uzyskania zgody na zabranie dziecka i ustalenia szczegółów żywienia. Specjalne potrawy lub półprodukty przekazujemy w dniu wyjazdu wyznaczonej osobie z kadry. Proszę pamiętać o przekazaniu również SŁODYCZY dla takiego dziecka!!!!

8. LEGITYMACJA SZKOLNA nie będzie potrzebna 🙂

9. LISTY obowiązkowo piszemy do dzieci!!!!  Jak zawsze ogłaszamy konkurs dla dzieci i rodziców na największą ilość napisanych listów. Pamiętajcie, że kiedy inne dzieci dostają nawet 1 list dziennie a Wasze dziecko nie to jest mu STRASZNIE! SMUTNO. Proszę dać dzieciom zaadresowane koperty z NAKLEJONYMI znaczkami (ilość wg uznania). Jest problem, żeby tam kupić  znaczki. Nie dajemy dzieciom pieniędzy na znaczki. Listy można już dziś zacząć pisać : ) Jeżeli nie macie pomysłu co w listach pisać to z Internetu lub innych źródeł przesyłajcie dziecku ciekawostki związane z tematyką zimowiska – detektyw, kolorowanki, rebusy itp. Nie wrzucajcie kilku listów lub kartek do jednej koperty, bo zaliczone to jest jako 1 list. Nie sprawdzamy ile jest w środku :). Z firm kurierskich też radzę nie korzystać 🙂

10. ODWIEDZIN NIE MA. Bardzo proszę o stosowanie się do tych ustaleń. Znajomi, daleka rodzina, babcia, dziadek, sąsiedzi itp. też są zobowiązani ustaleń tych przestrzegać

11. KONTAKT Z DZIECKIEM . NIE ZABIERAMY ZE SOBĄ KOMÓREK oraz zegarków dzwoniących!!! Piszemy listy 🙂 Na komórki kadrowe dzwonimy TYLKO w awaryjnych sytuacjach.  Telefony do nas podane są na kartce CO ZABRAĆ… Na terenie bazy nie ma automatu telefonicznego. Informacje na temat tego co robią dzieci i jak się czują będą umieszczane w miarę możliwości na bieżąco na FB.

12. URODZINY I IMIENINY. Jeżeli jakieś dziecko obchodzi imieniny lub urodziny w czasie kolonii to istnieje możliwość zorganizowania ich. Można albo przekazać słodkości dla wszystkich uczestników lub dać pieniądze na słodkości, które zakupimy na miejscu. Słodkości powinny być zapakowane, podpisane imieniem i nazwiskiem dziecka oraz datą urodzin/imienin i przekazane w dniu wyjazdu osobie z kadry. Pieniądze na ewentualny poczęstunek można przekazać również w dniu wyjazdu.

13. PŁATNOŚĆ
Organizatorzy dopuszczają możliwość opłacenia kosztów uczestnictwa w ratach. Pierwsza wpłata – bezzwrotny zadatek w wysokości 300 zł – płatna do 7 dni po zapisaniu dziecka na wyjazd.  Pozostała część płatna najpóźniej na miesiąc przed rozpoczęciem wyjazdu.

W przypadku rezygnacji z wyjazdu po 15.01.2022 r. organizator zwraca tylko połowę kosztów wyjazdu. W przypadku wyjazdu z zimowiska przed zakończeniem, zwracane będą tylko częściowe koszty wyżywienia w wysokości 30 złotych za każdy dzień nieobecności – tylko powyżej 3 dni (nie dotyczy osób dyscyplinarnie usuniętych z zimowiska). ZADATEK nie jest zwrotny!!!

Dane do faktur proszę wysyłać na maila viki@kierunekprzygoda.org.pl. podając:
– imię i nazwisko nabywcy
– adres wraz z kodem pocztowym
– imię i nazwisko dziecka oraz turnus wypoczynku

14. NA KONIEC

  • koniecznie profilaktycznie myjemy dziecku głowę szamponem przeciw wszom preparatem INNYM niż SORA, polecam HEDRIN ( skuteczny!!! )
  • koniecznie wieczór przed wyjazdem obcinamy dziecku paznokcie u rąk i nóg
  • koniecznie odwiedzamy dentystę i SPRAWDZAMY STAN UZĘBIENIA, leczymy dziury a nie zaleczamy!!!
  • DOTYCZY TYLKO dzieci mających chorobę lokomocyjną. Dzieci mające chorobę lokomocyjną proszę, aby przed wyjazdem otrzymały od Państwa w domu odpowiednie leki. Proszę, aby przy autokarze OBOWIĄZKOWO na drogę powrotną przekazać wyznaczonej osobie z kadry PODPISANY imieniem i nazwiskiem dziecka lek w oryginalnym opakowaniu wraz ze zgodą na jego podanie !!! Proszę również wyposażyć dziecko w zestaw podróżny (woreczki, mokre chusteczki ),  jak i na wszelki wypadek dać dziecku dodatkowe spodnie i bluzeczkę (wkładamy  do PODPISANEGO w widocznym miejscu woreczka ze struną i dajemy dziecku do autobusu !!! )
  • jeżeli dzieci podczas kwarantanny wypełniały karty na sprawności i mają już je całe gotowe, to proszę aby je ze sobą zabrały na zimowisko. Karty są nadal na naszej stronie w zakładce sprawności i można je wypełniać cały czas. Jeśli ktoś kart nie odda na zimowisku, to można je dostarczyć na zbiórki w innym terminie.
  • jeżeli ktoś ma ochotę posiadać (jest to DOBROWOLNE):
    – śpiewnik zuchowy MAMY NA STANIE (10,00 zł)
    – folie do śpiewnika MAMY NA STANIE (5,00 zł)
    – portfel na szyję POLECAMY SPRAWDZONY na wyjazdach  MAMY NA STANIE (12,00 zł)
    – plecaczek mały, lekki  POSIADAMY OSTATNIE SZTUKI!!! 
    to osoby zainteresowane mogą do woreczka z kieszonkowym włożyć dodatkową, WYLICZONĄ kwotę z dołączoną kartką za co ta kwota jest 🙂 i wówczas dziecko otrzyma zamówione gadżety na zimowisku

INFORMACJE ZIMOWISKO ( młodzież od 4 klasy SP do … )

ZBIÓRKA NA WYJAZD Parking przy Stadionie Miejskim od strony ul. Królewieckiej (obok pętli tramwajowej) WYJAZD PUNKTUALNIE !!! Na spóźnialskich NIE CZEKAMY!!!! Przy autokarze NIE BĘDZIE można nabyć ŻADNYCH brakujących gadżetów (oprócz CZAPKI ZIMOWEJ Z LOGO DRUŻYNY (15,00zł TYLKO WYLICZONE) , dać kieszonkowego !!!!! JEDYNE co będzie przyjmowane to leki i ewentualne “coś” na urodziny, karty wraz z oświadczeniami!!!!!
ZBIÓKA
 5 lutego o godz. 11:00
Jeżeli ktoś dowozi dziecko samodzielnie to proszę o wysłanie smsa dzień wcześniej oraz o zapoznanie się z Regulamin dostarczenia i odbioru dziecka bezpośrednio na/z zimowisko przez rodzica/opiekunaDziecko należy dowieźć na miejsce nie wcześniej niż ok. godz. 14:30.
Przed wyjazdem należy zapoznać się oraz dostosować do WSZYSTKICH REGULAMINÓW umieszczonych w zakładce zimowisko do druku
OBOWIĄZKOWO w dniu wyjazdu na miejsce zbiórki wraz z dzieckiem należy dostarczyć:
– oryginał karty WYDRUKOWANY DWUSTRONNIE
– wypełnione i podpisane oświadczenie (w miejscu data należy wpisać dzień wyjazdu dziecka na zimowisko!!!!)  Oświadczenie rodzica/opiekuna COVID-19

Jedziemy w PEŁNYM UMUNDUROWANIU (bluza, chusta, pierścień, spódnica/spodenki/spodnie, pas, getry, rogatywka/kapelusz SPAKOWANA W PLECAKU)na głowie KAZDY UCZESTNIK OBOWIĄZKOWO ma CZAPKE ZIMOWĄ Z LOGO DRUŻYNY !!!!  Pod mundurem koszulka z krótkim rękawkiem. Bardzo proszę, aby harcerze w dniu wyjazdu nie mieli na sobie ubranej koszulki z logo drużyny. Te koszulki pakujemy do dużego plecaka!!! Te koszulki pakujemy do dużego plecaka!!! Każdy uczestnik zimowiska musi posiadać taką koszulkę OBOWIĄZKOWO!!! (Do nabycia na miejscu na zimowisku 20,00zł)
Przypominam, że chłopcy (Zdobywcy z SP 113, SP 37 i SP 25, Generator, Poszukiwacze z SP 118) muszą mieć OBOWIĄZKOWO spodnie do munduru czarne bojówki, które są oficjalnymi spodniami i w których są szlufki i da się w nie włożyć PAS HARCERSKI a nie dresy czy inne spodnie. Dziewczęta zaś ( Zdobywcy z SP 113, SP 37 i SP 25, Poszukiwaczki z SP 118) muszą mieć OBOWIĄZKOWO spódnice harcerskie oraz GETRY HARCRERSKIE!!! Osoby, które nie należą do drużyny jadą w dowolnym ubraniu, ale OBOWIĄZKOWO w czapce zimowej z naszym logo!!!! (Do nabycia w dniu wyjazdu przy autokarze)

Proszę do autobusu NIE DAWAĆ dzieciom poduszek, kocyków, przytulanek. JEDYNY bagaż jaki dziecko ma mieć ze sobą to MAŁY PLECAK z prowiantem nie torba na ramię, nie worek, nie reklamówka itp. ) !!!!

Proszę rano na śniadanie nie dawać dzieciom mleka do pica, jak również zupy mlecznej!!!! Proszę, żeby dzieci zjadły treściwą kanapkę!!!

POWRÓT 
Parking przy Stadionie Miejskim od strony ul. Królewieckiej (obok pętli tramwajowej)Organizator podaje godzinę powrotu, która jest orientacyjna, może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych. Nie zaleca się planowania innych aktywności w tym dniu na tej podstawie. Dokładna godzina powrotu zostanie podana niezwłocznie na funpage drużyn na Facebook.com
POWRÓT  11 lutego o godz. 12:30-13:00
Jeżeli ktoś odbiera dziecko samodzielnie z miejsca zimowiska to proszę o wysłanie smsa dzień wcześniej oraz o zapoznanie się z Regulamin dostarczenia i odbioru dziecka bezpośrednio na/z zimowisko przez rodzica/opiekuna Po dziecko na bazę należy przyjechać nie później niż 10:30.
W przypadku odbioru dziecka przez inne niż Rodzic/Opiekun osoby Rodzic/Opiekun ma obowiązek wypełnić stosowne oświadczenie. Jeżeli Rodzic/Opiekun wyraża zgodę na samodzielny powrót dziecka z miejsca zbiórki w dniu powrót z wyjazdu, wówczas Rodzic/Opiekun ma obowiązek przekazać kierownikowi wypoczynku stosowne oświadczenie.

1. KARTA KWALIFIKACYJNA  do pobrania ze strony z zakładki do druku. Proszę zwrócić uwagę, żeby pobrać odpowiednią kartę zgodną z terminem wyjazdu dziecka!!! Karty należy wydrukować DWUSTRONNIE. Na jednej kartce A4 drukujemy najpierw jednego pdf-str.1, obracamy kartkę i dopiero potem na tej samej kartce ale na drugiej stronie drukujemy pdf-str.2. W zależności od ustawień drukarki wydruk dwustronny należy zrobić wzdłuż krótszej krawędzi, bo wzdłuż dłuższej, druga strona wychodzi „ do góry nogami” 😉. Dokładnie i starannie wypełnione karty oddajemy wraz z dzieckiem w dniu wyjazdu. Bez oryginału karty dziecko nie będzie mogło uczestniczyć w wypoczynku!!! W dniu wyjazdy wraz z kartą należy oddać wypełnione OŚWIADCZENIE Covid-19, o którym mowa była już wyżej.

Instrukcja wypełnienia karty : Całą kartę należy wypełnić w sposób czytelny, pismem DRUKOWANYM. Kartę wypełnia wyłącznie rodzic/opiekun. Karty nie wypełnia wychowawca klasy oraz lekarz !!! Kartę OBOWIĄZKOWO drukujemy DWUSTRONNIE!!!!
RODZICE (OPIEKUNOWIE) WYPEŁNIAJĄ:
strona 1 część II  
punkt 1,2,3,5,6
punkt 4 kod pocztowy jest obowiązkowy
punkt 8,9 Proszę poważnie potraktować, tę część ponieważ nawet, jeśli dziecko nie przyjmuje na stałe leków, może ma jakieś inne uczulenia lub
przeciwwskazania (np. na pokarmy, słońce, komary itp.) Jeżeli występują nocne moczenia proszę to zgłosić a nie myśleć, że może akurat na kolonii dziecku ustąpią. Zawsze można dziecko zaopatrzyć w pieluszki, gumowane prześcieradło, czy też budzić w nocy i zaprowadzić do toalety. Piszemy również o lękach, problemach, ewentualnych zaleceniach psychologa itp. Jeżeli zabraknie miejsca na Państwa uwagi należy dopiąć SPINACZEM nie zszywaczem dodatkową, podpisaną imieniem i nazwiskiem dziecka kartkę.
Informacja o szczepieniach OBOWIĄZKOWA!!! Proszę wpisać daty lub włożyć podpisaną imieniem i nazwiskiem kartkę ksero ODPOWIEDNIEJ strony z książeczki zdrowia dziecka. Nie potrzebujemy ksero całej książeczki 🙂 
strona 2
PESEL musi być pełny !!!

obowiązkowo pod PESELEM data i podpis rodzica/opiekuna 
strona 3 
część I punkty 1,2
część II obowiązkowo  data i podpis rodzica/opiekuna 
strona 4
do poczytania 🙂

2. PROWIANT pakujemy do małego, czarnego/granatowego plecaczka z logo gromady (do nabycia u nas) lub innego MAŁEGO, LEKKIEGO plecaczka.
Dajemy:
– kanapki na drogę ( przyjeżdżamy na obiad!!!)
– picie (najlepiej, żeby napoje były z „dzióbkiem”) i nie napoje gazowane! 
– coś słodkiego
Dajemy jak najmniejsze opakowania słodkości (lepiej dać dwie paczuszki np. żelek niż jedno mega opakowanie typu 10% więcej ). Paluszki, precelki lub inne słodycze, które po otwarciu mogą się rozsypać w plecaku dziecka najlepiej już w domu przesypać w woreczek ze struną (do nabycia np. w IKEA). Niewielkie zapasy słodkości można zapakować do dużego plecaka.
Nie dajemy:
– chipsów !! 
– termosów, kubków termicznych
– śniadaniówek i  innych pudełek
– napojów gazowanych, mlecznych
– żadnych rzeczy psujących się i łatwych do rozgniecenia (gruszki, truskawki, brzoskwinie, banany itp.)

Nie przysyłamy paczek żywnościowych!!! Nie ma takiej potrzeby. Paczki te będą zabierane w depozyt i oddawane dopiero we Wrocławiu.

3.  PAKOWANIE Pakujemy dzieci OBOWIĄZKOWO do plecaka a nie do torby czy walizki!!! Wszystkie rzeczy MUSZĄ się zmieścić do plecaka!!
Buty “najcięższe, największe, trudne do zapakowania” trapery czy adidasy dziecko ma ubrane na nogach!
INFORMUJEMY, że WSZYSTKIE DODATKOWE  “tobołki” (worki, torby, kartony, reklamówki) wracają autokarem z powrotem do Wrocławia. 

Dziecko do autobusu zabiera ze sobą MAŁY plecaczek podręczny (żadne reklamówki czy torby na ramię !!), w którym ma prowiant (opisany wyżej), chusteczki higieniczne, małe opakowanie mokrych chusteczek najlepiej bezzapachowe – Huggis do nabycia np. w Rossmanie, środek do dezynfekcji rąk oraz maseczkę/osłonę twarzy. Do luku bagażowego dziecko może zapakować tylko plecak bez żadnych dodatkowych „tobołków”. 

UWAGA!!! Wielkość luku bagażowego ma ograniczoną pojemność 🙂

Na drogę nie dajemy zbyt wiele książek, kolorowanek, kart itp. Na miejscu dzieci będą miały zapewniony sprzęt sportowy, gry itp.

W pierwszej kolejności OBOWIĄZKOWO na wyjazd dajemy dzieciom wszystkie rzeczy z logo drużynyy !!! Pomocna w pakowaniu będzie kartka CO ZABRAĆ … (do pobrania ze strony). 

Proszę dawać dzieciom rzeczy „stare”, znane dziecku, nie kupujemy rzeczy dzień przed wyjazdem, ponieważ dziecko nie zdąży się do nich przyzwyczaić.  Proszę sprawdzić czy ubrania mają sprawne zamki, przyszyte guziki itp. Czy dziecko radzi sobie z ich zapinaniem. Obowiązkowo pakujemy plecak razem z dzieckiem, pokazując mu gdzie co ma. Proszę, żeby nie pakować dzieciom w oddzielne worki zestawów ubrań na każdy dzień !!!! 
Proszę nie przesadzać z ilością rzeczy!!! To co jest na kartce CO ZABRAĆ…w zupełności wystarczy. Jest to MINIMUM ale za razem maksimum, jakie dziecko powinno ze sobą mieć!!! 
Jeżeli istnieje możliwość podpisania dziecku rzeczy lub jakiegoś oznaczenia ich to świetnie.
PRZYTULANKA, którą dziecko zabierze musi być mała!!!! a nie wielkości dziecka

DO KARTKI CO ZABRAĆ NA ZIMOWISKO PROSZĘ DOPISAĆ:

  • Informacje co jeszcze zabrać ewentualnie dodatkowo do realizacji programu zostaną podane przez drużynowych.

4ZASADY PANUJĄCE NA ZIMOWISKU Proszę o przestrzeganie zasad oraz współpracę Państwa w tej kwestii. Przypominam, że jeżeli ktoś złamie podpisany regulamin może zostać wydalony z zimowiska. Zasady i regulamin dostępne w zakładce do druku. Proszę szczególnie przeprowadzić rozmowę z dzieckiem na temat Regulaminu utrzymania higieny i dystansu przez uczestników zimowiska w związku z zagrożeniem COVID-19
Zasady to między innymi:

  • brak odwiedzin 
  • jednakowe kieszonkowe, przygotowane w określony sposób
  • brak telefonów komórkowych i zegarków dzwoniących
  • jednakowe elementy umundurowania (dla harcerzy) lub/i ubioru czapka zimowa z logo drużyny, koszulka z logo drużyny (obowiązkowe dla wszystkich uczestników wypoczynku)
  • zasady żywienia itp.
  • Regulaminu uczestnictwa

5. JEŻELI DZIECKO STALE PRZYJMUJE LEKI TO: Lekarstwa W ORYGINALNYCH OPAKOWANIACH!!! wraz z wypełnioną zgodą na ich podawanie oraz ze sposobem dawkowania pakujemy w podpisany imieniem i nazwiskiem woreczek ze struną (do nabycia np. w DH ASTRA stoisko papiernicze). Każde lekarstwo na ORYGINALNYM opakowaniu podpisujemy:  imieniem i nazwiskiem oraz sposobem dawkowania. Proszę NIE DAWAĆ wyliczonych tabletek oraz tabletek w pudełeczkach podzielonych na dany dzień!!!!!  Przyjmowane i podawane bedą leki TYLKO w oryginalnych opakowaniach!

Lekarstwa dajemy w dniu wyjazdu wyznaczonej osobie z kadry. Nie wkładamy dziecku do plecaka ŻADNYCH, nawet mało znaczących lekarstw. Witaminy, czy tabletki na gardło to też lekarstwa!!!!!

Uwaga! Informuję, że lekarstwa zapakowane w inny sposób niż opisany wyżej NIE BĘDĄ ZABRANE OD RODZICA!
Zgoda na podanie leków do pobrania ze strony. 

6. KIESZONKOWE dokładnie 80,00 zł. TYLKO w nominałach 10,00 zł Pieniądze wkładamy do małego, podpisanego imieniem i nazwiskiem dziecka woreczka ze struną. Nie dajemy ŻADNYCH dodatkowych pieniędzy nawet najdrobniejszych klepaków. Proszę zwrócić uwagę wszystkim babciom i dziadkom, że mamy wszyscy jednakową umowę i dopilnować, żeby dzieci pieniędzy dodatkowych ze sobą nie zabierały!!! Wszystkie nadwyżkowe pieniądze będą zabrane w depozyt!!! Tak przygotowane kieszonkowe dajemy dziecku do plecaka i na miejscu będą pieniądze zebrane do depozytu. NIE ZABIERAMY również KART PŁATNICZYCH !!!!

7. DZIECI Z DIETĄ BEZGLUTENOWĄ LUB INNĄ SPECJALNĄ jeżeli dziecko ma specjalną dietę wymagającą innego żywienia proszę o przekazanie takiej informacji przed zapisaniem dziecka na wyjazd celem uzyskania zgody na zabranie dziecka i ustalenia szczegółów żywienia. Specjalne potrawy lub półprodukty przekazujemy w dniu wyjazdu wyznaczonej osobie z kadry. Proszę pamiętać o przekazaniu również SŁODYCZY dla takiego dziecka!!!!

8. LEGITYMACJA SZKOLNA nie będzie potrzebna 🙂

9. LISTY piszemy do dzieci wg uznania 🙂 Proszę dać dzieciom zaadresowane koperty z NAKLEJONYMI znaczkami (wg uznania). Jest problem, żeby tam kupić  znaczki. Nie dajemy dzieciom pieniędzy na znaczki. 

10. ODWIEDZIN NIE MA. Bardzo proszę o stosowanie się do tych ustaleń. Znajomi, daleka rodzina, babcia, dziadek, sąsiedzi itp. też są zobowiązani ustaleń tych przestrzegać

11. KONTAKT Z DZIECKIEM . NIE ZABIERAMY ZE SOBĄ KOMÓREK oraz zegarków dzwoniących!!! Piszemy listy 🙂 Na komórki kadrowe dzwonimy TYLKO w awaryjnych sytuacjach.  Telefony do nas podane są na kartce CO ZABRAĆ… Na terenie bazy nie ma automatu telefonicznego. Informacje na temat tego co robią dzieci i jak się czują będą umieszczane na FB w miarę możliwości na bieżąco.

12. URODZINY I IMIENINY.Jeżeli jakieś dziecko obchodzi imieniny lub urodziny w czasie kolonii to istnieje możliwość zorganizowania ich. Można albo przekazać słodkości dla wszystkich uczestników lub dać pieniądze na słodkości, które zakupimy na miejscu. Słodkości powinny być zapakowane, podpisane imieniem i nazwiskiem dziecka oraz datą urodzin/imienin i przekazane w dniu wyjazdu osobie z kadry. Proszę pamiętać, żeby nie były to artykuły czekoladowe :). Pieniądze na ewentualny poczęstunek można przekazać również w dniu wyjazdu.

13. PŁATNOŚĆ
Organizatorzy dopuszczają możliwość opłacenia kosztów uczestnictwa w ratach. Pierwsza wpłata – bezzwrotny zadatek w wysokości 300 zł – płatna do 7 dni po zapisaniu dziecka na wyjazd.  Pozostała część płatna najpóźniej na dwa tygodnie przed rozpoczęciem wyjazdu.

W przypadku rezygnacji z wyjazdu po 15.01.2022 r. organizator zwraca tylko połowę kosztów wyjazdu. W przypadku wyjazdu z kolonii/obozu przed zakończeniem, zwracane będą tylko częściowe koszty wyżywienia w wysokości 30 złotych za każdy dzień nieobecności – tylko powyżej 3 dni (nie dotyczy osób dyscyplinarnie usuniętych z zimowiska). ZADATEK nie jest zwrotny!!!

Dane do faktur proszę wysyłać na maila viki@kierunekprzygoda.org.pl. podając:
– imię i nazwisko nabywcy
– adres wraz z kodem pocztowym
– imię i nazwisko dziecka oraz turnus wypoczynku

14. NA KONIEC

  • koniecznie profilaktycznie myjemy dziecku głowę szamponem przeciw wszom preparatem INNYM niż SORA, polecam HEDRIN ( skuteczny!!! )
  • koniecznie wieczór przed wyjazdem obcinamy dziecku paznokcie u rąk i nóg
  • koniecznie odwiedzamy dentystę i SPRAWDZAMY STAN UZĘBIENIA, leczymy dziury a nie zaleczamy!!!
  • DOTYCZY TYLKO dzieci mających chorobę lokomocyjną. Dzieci mające chorobę lokomocyjną proszę, aby przed wyjazdem otrzymały od Państwa w domu odpowiednie leki. Proszę, aby przy autokarze OBOWIĄZKOWO na drogę powrotną przekazać wyznaczonej osobie z kadry PODPISANY imieniem i nazwiskiem dziecka lek w oryginalnym opakowaniu wraz ze zgodą na jego podanie !!! Proszę również wyposażyć dziecko w zestaw podróżny (woreczki, mokre chusteczki ),  jak i na wszelki wypadek dać dziecku dodatkowe spodnie i bluzeczkę (wkładamy  do PODPISANEGO w widocznym miejscu woreczka ze struną i dajemy dziecku do autobusu !!! )
  • Obowiązkowo każdy ma mieć CZAPKĘ, którą będzie ubierał KAŻDORAZOWO opuszczając budynek szkoły oraz RĘKAWICZKI!!! Jeżeli ktoś nie będzie miał czapki informuję, że będzie musiał takową nabyć z kieszonkowego. PRZYPOMINAM, ŻE KAPTUR, CHUSTA TO NIE CZAPKA!!!