Tutaj znajdują się wszystkie najważniejsze informacje dotyczące wyjazdu dzieci i młodzieży na kolonię/obóz. Wspomniane poniżej dokumenty, regulaminy, zgody itp. znajdują się w zakładce KOLONIA DO DRUKU, ale klikając myszką na wyraz, frazę zaznaczoną na niebiesko automatycznie otwiera się dany plik.
Pierwsza część dotyczy KOLONII, czyli dzieci młodszych (1-3 klasa).
Informacje dotyczące OBOZU dla młodzieży (4-……klasa) znajdują się poniżej informacji dotyczących kolonii i są zaznaczone odpowiednim nagłówkiem. (Należy przewinąć informacje z bloku pierwszego)
INFORMACJE KOLONIA ( dzieci 1-3 klasa)
ZBIÓRKA NA WYJAZD
miejsce zbiórki: Parking przy Stadionie Tarczyński Arena od strony ul. Królewieckiej (obok pętli tramwajowej) WYJAZD PUNKTUALNIE!!! Na spóźnialskich NIE CZEKAMY!!!! Przy autokarze NIE BĘDZIE można nabyć ŻADNYCH brakujących gadżetów (oprócz CZAPECZKI Z LOGO GROMADY – 30,00zł TYLKO WYLICZONE pieniądze), dać kieszonkowego itp. !!!!! JEDYNE co będzie przyjmowane to leki wraz ze zgodą, karty oraz ewentualne “coś” na urodziny.
termin i godzina zbiórki: 4 lipca o godz. 7:00
Jeżeli ktoś dowozi dziecko samodzielnie to proszę o jak najszybsze poinformowanie nas o tym fakcie oraz o wysłanie dzień wcześniej smsa potwierdzającego dowóz. Osoby dowodzące dzieci obowiązkowo proszę zapoznać się z Regulamin dostarczenia i odbioru dziecka bezpośrednio na/z kolonii/obozu przez rodzica/opiekuna. Dziecko należy dowieźć na miejsce nie wcześniej niż ok. godz. 14:30.
Przed wyjazdem należy zapoznać się oraz dostosować do WSZYSTKICH REGULAMINÓW umieszczonych w zakładce kolonia do druku.
OBOWIĄZKOWO w dniu wyjazdu na miejsce zbiórki wraz z dzieckiem należy dostarczyć:
– oryginał karty WYDRUKOWANY DWUSTRONNIE!!! Bez tego dokumentu dziecko NIE BĘDZIE mogło zostać zabrane na wyjazd!!
– podpisany regulamin uczestnika WYDRUKOWANY DWUSTRONNIE
Jedziemy w PEŁNYM UMUNDUROWANIU – (mundur, chusta, pas, pierścień, czapeczka z daszkiem, spodnie mundurowe, buty mundurowe lub takie buty albo buty )!!!! Obowiązkowo pamiętamy o podpisaniu CZAPECZKI Z DASZKIEM z logo, które mamy na głowie !!!! Pod mundurem koszulka z krótkim rękawkiem. Na wszelki wypadek mamy również na sobie ubrany lub zawiązany w pasie polar zuchowy (ci co mają) lub jakąś rozpinaną bluzę (te osoby, które nie mają zuchowego polara). Bardzo proszę, aby dzieci jadące na kolonię w dniu wyjazdu NIE MIAŁY na sobie ubranej koszulki z logo gromady. Te koszulki pakujemy do dużego plecaka!!! Chłopcy oraz dziewczęta, które mają bluzy mundurowe a nie fartuchy zuchowe ubierają OBOWIĄZKOWO spodnie do munduru, te czarne bojówki a w szlufki włożony powinien być pas zuchowy. Osoby, które nie należą do gromady jadą w dowolnym ubraniu, ale OBOWIĄZKOWO w czapeczce z daszkiem z naszym logo!!!! (Do nabycia w dniu wyjazdu przy autokarze 30,00 zł – tylko wyliczone pieniądze)
Proszę do autobusu NIE DAWAĆ dzieciom poduszek, kocyków, przytulanek. JEDYNY bagaż jaki dziecko ma mieć ze sobą to MAŁY PLECAK z prowiantem – ten zuchowy jest idealny, wystarczający, pakowny i LEKKI !!! ( NIE torba na ramię, NIE worek, NIE reklamówka itp. ) !!!! Plecak można nabyć w GeneratorWuWa2 po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się.
POWRÓT
Parking przy Stadionie Tarczyński Arena od strony ul. Królewieckiej (obok pętli tramwajowej). Nie zaleca się planowania innych aktywności w tym dniu. Dokładna godzina powrotu zostanie podana niezwłocznie na funpage 11.8 WGZ “Szalone Dzieciaki na facebook.com
termin i godzina powrotu: 14 lipca o godz. 17:-0-18:00
Jeżeli ktoś odbiera dziecko samodzielnie z miejsca kolonii to proszę o jak najszybsze poinformowanie nas o tym fakcie oraz o wysłanie dzień wcześniej smsa potwierdzającego odbiór. Osoby odbierające dzieci obowiązkowo proszę zapoznać się z Regulamin dostarczenia i odbioru dziecka bezpośrednio na/z kolonii/obozu przez rodzica/opiekunaPo dziecko na bazę należy przyjechać w godz. 10:00-10:30max!!!.
W przypadku odbioru dziecka przez inne niż Rodzic/Opiekun osoby Rodzic/Opiekun ma obowiązek wypełnić stosowne pisemne oświadczenie. Jeżeli Rodzic/Opiekun wyraża zgodę na samodzielny powrót dziecka z miejsca zbiórki w dniu powrotu z wyjazdu, wówczas Rodzic/Opiekun ma obowiązek przekazać kierownikowi wypoczynku stosowne pisemne oświadczenie. UWAGA!!!! Smsy, telefony, maile, ustne powiadomienia nie będą honorowane!!!
1. KARTA KWALIFIKACYJNA do pobrania ze strony z zakładki do druku. Proszę zwrócić uwagę, żeby pobrać odpowiednią kartę zgodną z terminem wyjazdu dziecka!!! Karty należy wydrukować DWUSTRONNIE. NA KAZDEJ DRUKARCE DA SIĘ TO ZROBIĆ. Tylko ręcznie trzeba przełożyć kartkę! Na jednej kartce A4 drukujemy najpierw jednego pdf-str.1, obracamy kartkę i dopiero potem na tej samej kartce ale na drugiej stronie drukujemy pdf-str.2. Proszę zwrócić uwagę, aby strony były prawidłowo wydrukowane a nie „do góry nogami” 🙂 Dwustronnie wydrukowana karta to:
– jedna kartka zadrukowana z dwóch stron 🙂
– nie dwie kartki zszyte zszywaczem 🙁
– nie dwie kartki sklejone klejem lub taśmą klejącą 🙁
Dokładnie i starannie wypełnione karty oddajemy wraz z dzieckiem w dniu wyjazdu. Bez oryginału karty dziecko nie będzie mogło uczestniczyć w wypoczynku!!! UWAGA!!! Jeżeli dziecko potrzebuje specjalnych wymagań wówczas proszę o podesłanie skanu karty mailem na adres viki@kierunekprzygoda.org.pl do 30.06.2024. Bez względu na fakt przesłania skanu karty oryginał należy również dostarczyć w dniu wyjazdu!!!
Instrukcja wypełnienia karty : Całą kartę należy wypełnić w sposób czytelny, pismem DRUKOWANYM. Kartę wypełnia wyłącznie rodzic/opiekun. Karty nie wypełnia wychowawca klasy oraz lekarz !!! Kartę OBOWIĄZKOWO drukujemy DWUSTRONNIE!!!!
RODZICE (OPIEKUNOWIE) WYPEŁNIAJĄ:
strona 1 część II
punkt 1,2,3,5,6
punkt 4 kod pocztowy jest obowiązkowy
punkt 8,9 Proszę poważnie potraktować, tę część ponieważ nawet, jeśli dziecko nie przyjmuje na stałe leków, może ma jakieś inne uczulenia lub
przeciwwskazania (np. na pokarmy, słońce, komary itp.) Jeżeli występują nocne moczenia proszę to zgłosić a nie myśleć, że może akurat na kolonii dziecku ustąpią. Zawsze można dziecko zaopatrzyć w pieluszki, gumowane prześcieradło, czy też budzić w nocy i zaprowadzić do toalety. Piszemy również o lękach, problemach, ewentualnych zaleceniach psychologa itp. Jeżeli zabraknie miejsca na Państwa uwagi należy dopiąć SPINACZEM nie zszywaczem dodatkową, podpisaną imieniem i nazwiskiem dziecka kartkę z informacjami.
Informacja o szczepieniach OBOWIĄZKOWA!!! Proszę wpisać daty lub włożyć podpisaną imieniem i nazwiskiem kartkę ksero ODPOWIEDNIEJ strony z książeczki zdrowia dziecka. Nie potrzebujemy ksero całej książeczki 🙂
strona 2
PESEL musi być pełny !!!
obowiązkowo pod PESELEM data i podpis rodzica/opiekuna
strona 3
część I punkty 1,2
część II obowiązkowo data i podpis rodzica/opiekuna
strona 4
do poczytania 🙂
2. PROWIANT pakujemy do małego, granatowego/czarnego plecaczka z logo gromady lub innego MAŁEGO, LEKKIEGO plecaczka. Nasze plecaki można nabyć w GeneratorWuWa2 po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się lub w dniu wyjazdu ( 27,00 zł tylko wyliczone pieniądze). Proszę rano na śniadanie nie dawać dzieciom mleka do pica, jak również zupy mlecznej, gdyż mleko wzmacnia złe samopoczucie lokomocyjne!!!! Proszę, żeby dzieci zjadły treściwą kanapkę!!!
Dajemy:
– kanapki na drogę ( pierwszy posiłek to wcześniejsza kolacja!!! Ostatni posiłek to śniadanie a za obiad dostajemy prowiant na drogę powrotną)
– picie (najlepiej, żeby napoje były z „dzióbkiem”) i nie napoje gazowane!
– coś słodkiego
Dajemy jak najmniejsze opakowania słodkości (lepiej dać dwie paczuszki np. żelek niż jedno mega opakowanie typu 10% więcej ). Paluszki, precelki lub inne słodycze, które po otwarciu mogą się rozsypać w plecaku dziecka najlepiej już w domu przesypać w woreczek ze struną (do nabycia np. w IKEA). Niewielkie zapasy słodkości można zapakować do dużego plecaka.
Nie dajemy:
– chipsów !!
– termosów, kubków termicznych
– śniadaniówek i innych pudełek
– napojów gazowanych, napojów mlecznych
– żadnych rzeczy psujących się i łatwych do rozgniecenia (gruszki, truskawki, brzoskwinie, banany itp.)
Nie przysyłamy paczek żywnościowych!!! Nie ma takiej potrzeby. Paczki te będą zabierane w depozyt i oddawane dopiero we Wrocławiu.
3. PAKOWANIE Pakujemy dzieci OBOWIĄZKOWO do plecaka a NIE do torby czy walizki!!! Wszystkie rzeczy MUSZĄ się zmieścić do plecaka!!
Buty „najcięższe, największe, trudne do zapakowania” zuchowe trapery, trekingowe czy adidasy dziecko ma ubrane na nogach!
INFORMUJEMY, że ze względu na fakt, iż wielkość luku bagażowego ma ograniczoną pojemność 🙂 WSZYSTKIE DODATKOWE „tobołki” (worki, torby, kartony, reklamówki) nie będą zabierane do autokaru oraz do luku bagażowego.
Dziecko do autobusu zabiera ze sobą tylko MAŁY plecaczek podręczny (żadne reklamówki czy torby na ramię !!), w którym ma:
-prowiant (opisany wyżej),
-chusteczki higieniczne,
-małe opakowanie mokrych chusteczek najlepiej bezzapachowe – Huggis do nabycia np. w Rossmanie,
-środek do dezynfekcji rąk.
Do luku bagażowego dziecko może zapakować tylko plecak i śpiwór bez żadnych dodatkowych „tobołków”.
Na drogę nie dajemy zbyt wiele książek, kolorowanek, kart itp. Na miejscu dzieci będą miały zapewniony sprzęt sportowy, gry itp.
W pierwszej kolejności OBOWIĄZKOWO na wyjazd dajemy dzieciom wszystkie rzeczy z logo gromady !!! (oczywiście dotyczy to zuchów, dzieci niezrzeszone i zuchy które nie mają wymienionych rzeczy z logo biorą odpowiedniki rzeczy ale bez naszego logo 🙂 czyli jak na liście jest ręcznik z logo to należy dać dziecku ręcznik taki, jaki ma w domu a nie zuchowy. Pomocna w pakowaniu będzie lista CO ZABRAĆ … (do pobrania ze strony).
Proszę dawać dzieciom rzeczy „stare”, znane dziecku! Nie kupujemy rzeczy dzień przed wyjazdem, ponieważ dziecko nie zdąży się do nich przyzwyczaić. Proszę sprawdzić czy ubrania mają sprawne zamki, przyszyte guziki itp. Czy dziecko radzi sobie z ich zapinaniem. Obowiązkowo pakujemy plecak razem z dzieckiem, pokazując mu gdzie co ma. Proszę, żeby nie pakować dzieciom w oddzielne worki zestawów ubrań na każdy dzień !!!! Proszę nie pakować rzeczy próżniowo!!! Na miejscu nie będziemy mieli możliwości takiego samego spakowania i może się okazać, że dziecko będzie miało problem ze spakowaniem wszystkiego!!!
Proszę nie przesadzać z ilością rzeczy!!! To co jest na liście CO ZABRAĆ…w zupełności wystarczy. Jest to MINIMUM ale za razem maksimum, jakie dziecko powinno ze sobą mieć!!!
Jeżeli istnieje możliwość podpisania dziecku rzeczy lub jakiegoś oznaczenia ich to świetnie.
PRZYTULANKA, którą dziecko zabierze musi być mała a nie wielkości dziecka!!!!
Pamiętajcie, że wszystkie informacje, które piszemy wynikają z dwudziestopięcioletniego doświadczenia w organizacji kolonii!!!
Proszę, aby ułatwiając dzieciom funkcjonowanie poza domem sprawdzić też czy ręczniki mają uchwyty! Jeżeli okaże się, że ich nie ma to proszę doszyć troczek!!!!! Proszę pamiętać, żeby był on doszyty w połowie dłuższego boku a nie krótszego czy też na rogu ręcznika. Brak uchwytu na ręczniku powoduje, że jest on wiecznie na podłodze-co oznacza, że jest brudny!!! Uchwyt w rogu lub na krótszym boku powoduje, że ręcznik wiecznie „wyciera” podłogę lub jest deptany przez inne dzieci!!! Do dyspozycji jedno dziecko ma jeden wieszak na dwa ręczniki 🙂
Kocyk na łóżko powinien być taki, żeby je w całości zakryć!!! Nie ma być to kocyk dla niemowlaka, ani też wielki, gruby koc na podwójne łózko, ani też ręcznik plażowy!!!!! Kocykiem dziecko może się przykryć kiedy jest gorąco zrezygnować wręcz ze śpiwora lub kiedy jest zimno nakładając go na śpiwór.( Kocyk z logo można nabyć w GeneratorWuWa2 po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się)
Portfel TYLKO z możliwością założenia na szyję to również ważna rzecz, która ułatwi dzieciom robienie zakupów – wolne ręce dające możliwość sprawnego pakowania zakupów, pewność, że portfel nie zostanie w sklepie itp. (Portfel z logo można nabyć w GeneratorWuWa2 po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się)
Ze względów bezpieczeństwa dzieci nie chodzą na codzień w klapkach tylko w sandałach !!! Podczas biegania w klapkach istnieje większa możliwość potknięcia się, skręcenia nogi, podczas maszerowania np. w parach istnieje ryzyko, że ktoś inny stanie na klapek, dlatego jak trzeba zainwestujcie koniecznie w sandały!!!
Plecaczek podręczny z naszym logo ułatwi znalezienie w przypadku zostawienia go gdzieś. Często się zdarza, że sklepikarz widzący logo na plecaku i takie samo logo na naszych koszulkach czy czapkach przekazuje zostawiony plecak opiekunowi lub innemu naszemu zuchowi, bo wie że jest to nasza zguba. W przypadku plecaka nieoznakowanego szukanie jest zdecydowanie trudniejszym procesem 🙁
Odpowiedniej wielkości worki właśnie ze struną a nie zrywki z Biedronki, bawełniana torba, worek na brudy, zapinana kosmetyczka, odpowiednio przygotowane kieszonkowe czy inne rzeczy, o których piszemy – to wszystko NAPRAWDĘ MA ZNACZENIE!!!!!! Kochani rodzice PAMIĘTAJCIE, że takimi drobnymi rzeczami wspieracie swoje dzieci w nauce samodzielności, pomagacie im w utrzymaniu porządku, odnalezieniu się w rzeczywistości bez mamy, która wszystko da, wie gdzie jest! W przypadku pytań, wątpliwości dzwońcie!!!
DO KARTKI CO ZABRAĆ NA KOLONIĘ PROSZĘ DOPISAĆ:
- krem do opalania z filtrem UV większym niż 20, jeżeli dziecku potrzebny jest większy !!! ( Kremy z filtrem UV15 i 20 będą zapewnione przez nas )
- butelka z filtrem!!!
4. ZASADY PANUJĄCE NA KOLONII Proszę o przestrzeganie zasad oraz o współpracę Państwa w tej kwestii. Przypominam, że jeżeli ktoś złamie regulamin może nawet zostać wydalony z kolonii/obozu. Zasady i regulamin dostępne w zakładce do druku. Proszę również przeprowadzić rozmowę z dzieckiem na temat zasad żywienia oraz higieny.
Zasady to między innymi:
- brak odwiedzin
- jednakowe kieszonkowe, przygotowane w określony sposób !!!!! Już dziś pomyślcie proszę o kompletowaniu go!!!!
- brak telefonów komórkowych, zegarków dzwoniących, AirTagów i innych lokalizatorów, mp3 itp.
- jednakowe elementy umundurowania (dla zuchów) lub/i ubioru czapka z daszkiem, koszulka z logo gromady (obowiązkowe dla wszystkich uczestników wypoczynku nawet dla dzieci niezrzeszonych)
- zasady żywienia itp.
5. JEŻELI DZIECKO STALE PRZYJMUJE LEKI TO: Lekarstwa W ORYGINALNYCH OPAKOWANIACH!!! wraz z wypełnioną zgodą na ich podawanie oraz ze sposobem dawkowania pakujemy w podpisany imieniem i nazwiskiem woreczek ze struną (do nabycia np. w DH ASTRA stoisko papiernicze, IKEA). Każde lekarstwo na ORYGINALNYM opakowaniu podpisujemy: imieniem i nazwiskiem oraz sposobem dawkowania. Proszę NIE DAWAĆ wyliczonych tabletek oraz tabletek w pudełeczkach podzielonych na dany dzień!!!!! Dlaczego? Bo czasami np. tabletka może spaść na ziemię 🙁 Przyjmowane i podawane bedą leki TYLKO w oryginalnych opakowaniach! Dlaczego? Bo chcemy wiedzieć, że na 100 % podajemy dany lek.
Lekarstwa, które dziecko przyjmuje na stałe dajemy w dniu wyjazdu przy autobusie wyznaczonej osobie z kadry. Nie wkładamy dziecku do plecaka ŻADNYCH, nawet mało znaczących lekarstw. Witaminy, czy tabletki na gardło, ból głowy to też lekarstwa!!!!! Należy je oddać opiekunowi przy autobusie!!!!
Uwaga! Informuję, że lekarstwa zapakowane w inny sposób niż opisany wyżej NIE BĘDĄ ZABRANE OD RODZICA! Zgoda na podanie leków do pobrania ze strony.
6. KIESZONKOWE dokładnie 100,00 zł TYLKO w nominałach po 10,00 zł
Pieniądze wkładamy do małego, podpisanego imieniem i nazwiskiem dziecka woreczka ze struną. Nie dajemy ŻADNYCH dodatkowych pieniędzy nawet najdrobniejszych klepaków. Proszę zwrócić uwagę wszystkim babciom i dziadkom, że mamy wszyscy jednakową umowę i dopilnować, żeby dzieci pieniędzy dodatkowych ze sobą nie zabierały!!! Wszystkie nadwyżkowe pieniądze będą zabrane w depozyt!!! NIe zabieramy ze sobą kart płatniczych!!!
Tak przygotowane kieszonkowe wkładamy do plecaka i na miejscu będą pieniądze zebrane od dzieci w depozyt. UWAGA!!! Inne banknoty niż 10 zł nie bedą wydawane dzieciom na wyjeździe!!!
7. DZIECI ZE DIETĄ SPECJALNĄ jeżeli dziecko ma specjalną dietę wymagającą innego żywienia proszę o przekazanie takiej informacji przed zapisaniem dziecka na wyjazd celem uzyskania zgody na zabranie dziecka i ustalenia szczegółów żywienia. Przypominamy, że w przypadku specjalistycznej diety dla uczestnika (np. wegetariańska, bezglutenowa itd.) do ceny kolonii należy doliczyć 59,40 zł. Proszę pamiętać o przekazaniu również SŁODYCZY dla takiego dziecka!!!!
8. LEGITYMACJA SZKOLNA nie będzie potrzebna 🙂
9. LISTY obowiązkowo piszemy do dzieci!!!! Jak zawsze ogłaszamy konkurs dla dzieci i rodziców na największą ilość napisanych listów. Pamiętajcie, że kiedy inne dzieci dostają nawet 1 list dziennie a Wasze dziecko nie to jest mu STRASZNIE! SMUTNO. Proszę dać dzieciom zaadresowane koperty z NAKLEJONYMI znaczkami. Jest problem, żeby na miejscu kupić znaczki. Nie dajemy dzieciom pieniędzy na znaczki. Listy można już dziś zacząć pisać : ) Jeżeli nie macie pomysłu co w listach pisać to z Internetu lub innych źródeł przesyłajcie dziecku ciekawostki związane z tematyką kolonii. Nie wrzucajcie kilku listów lub kartek do jednej koperty, bo zaliczone to jest jako 1 list. Nie sprawdzamy ile jest w środku :). Z firm kurierskich też radzę nie korzystać 🙂 Proszę nie wysyłajcie dzieciom w listach gazetek, zabawek, itp. po pierwsze dziecko może je zgubić, zniszczyć a po drugie może mieć problemy z zapakowaniem się jak będzie wracało do domu 🙂
10. ODWIEDZIN NIE MA. Bardzo proszę o stosowanie się do tych ustaleń. Znajomi, daleka rodzina, babcia, dziadek, sąsiedzi itp. też są zobowiązani ustaleń tych przestrzegać
11. KONTAKT Z DZIECKIEM . NIE ZABIERAMY ZE SOBĄ KOMÓREK oraz zegarków dzwoniących!!! Piszemy listy 🙂 Na komórki kadrowe dzwonimy TYLKO w awaryjnych sytuacjach. Telefony do nas podane są na kartce CO ZABRAĆ… Na terenie bazy nie ma automatu telefonicznego. Informacje na temat tego co robią dzieci i jak się czują będą umieszczane na FB w miarę możliwości na bieżąco. Prosimy, o komentowanie, udostępnianie, lakowanie postów, żebyśmy widzieli, że mamy ich odbiorców 🙂 W przypadkach nagłych, kryzysowych, problematycznych, zdrowotnych itp. będziemy się z Państwem skutecznie kontaktować!!
12. URODZINY I IMIENINY. Jeżeli jakieś dziecko obchodzi imieniny lub urodziny w czasie kolonii to istnieje możliwość zorganizowania ich. Można albo przekazać słodkości dla wszystkich uczestników lub dać pieniądze na słodkości, które zakupimy na miejscu. Słodkości powinny być zapakowane, podpisane imieniem i nazwiskiem dziecka oraz datą urodzin/imienin i przekazane w dniu wyjazdu osobie z kadry. Proszę pamiętać, żeby nie były to artykuły czekoladowe :). Można też przekazać w dniu wyjazdu przy autobusie pieniądze na ewentualny poczęstunek dla dzieci.
13. PŁATNOŚĆ
Organizatorzy dopuszczają możliwość opłacenia kosztów uczestnictwa w ratach. Pierwsza wpłata – bezzwrotny zadatek w wysokości 400 zł – płatna do 7 dni po zapisaniu dziecka na wyjazd. Pozostała część płatna najpóźniej na 2 tygodnie przed rozpoczęciem wyjazdu. Koszt całkowity wyjazdu dostępny w zakładce kolonia/obóz.
14. NA KONIEC
- koniecznie profilaktycznie myjemy dziecku głowę szamponem przeciw wszom preparatem INNYM niż SORA, polecam HEDRIN ( skuteczny!!! )
- koniecznie wieczór przed wyjazdem obcinamy dziecku paznokcie u rąk i nóg
- koniecznie odwiedzamy dentystę i SPRAWDZAMY STAN UZĘBIENIA, leczymy dziury a nie zaleczamy!!!
- DOTYCZY TYLKO dzieci mających chorobę lokomocyjną. Dzieci mające chorobę lokomocyjną proszę, aby przed wyjazdem otrzymały od Państwa w domu odpowiednie leki. Proszę, aby przy autokarze OBOWIĄZKOWO na drogę powrotną przekazać wyznaczonej osobie z kadry PODPISANY imieniem i nazwiskiem dziecka lek w oryginalnym opakowaniu wraz ze zgodą na jego podanie !!! Proszę również wyposażyć dziecko w zestaw podróżny (woreczki, mokre chusteczki ), jak i na wszelki wypadek dać dziecku dodatkowe spodnie i bluzeczkę (wkładamy do PODPISANEGO w widocznym miejscu woreczka ze struną i dajemy dziecku do autobusu !!! )
- jeżeli ktoś ma ochotę posiadać (jest to DOBROWOLNE):
– śpiewnik zuchowy MAMY NA STANIE (12,00 zł)
– folie do śpiewnika MAMY NA STANIE (8,00 zł)
– portfel na szyję POLECAMY SPRAWDZONY na wyjazdach MAMY NA STANIE (12,00 zł)
– kocyk z logo MAMY NA STANIE (35,00 zł)
– plecaczek podręczny z logo MAMY NA STANIE (27,00 zł)
W przypadku rezygnacji z wyjazdu po 10.06.2024 r. organizator zwraca tylko połowę kosztów wyjazdu. W przypadku wyjazdu z kolonii/obozu przed zakończeniem, zwracane będą tylko częściowe koszty wyżywienia w wysokości 30 złotych za każdy dzień nieobecności – tylko powyżej 3 dni (nie dotyczy osób dyscyplinarnie usuniętych z kolonii). ZADATEK jest bezzwrotny!!!
Dane do faktur proszę wysyłać na maila viki@kierunekprzygoda.org.pl. podając:
– imię i nazwisko nabywcy
– adres wraz z kodem pocztowym
– imię i nazwisko dziecka oraz turnus wypoczynku
Faktury wystawiane będą TYLKO do końca września.
INFORMACJE OBÓZ ( młodzież od 4 klasy SP do … )
ZBIÓRKA NA WYJAZD
miejsce zbiórki: Parking przy Stadionie Tarczyński Arena od strony ul. Królewieckiej (obok pętli tramwajowej) WYJAZD PUNKTUALNIE!!! Na spóźnialskich NIE CZEKAMY!!!! Przy autokarze NIE BĘDZIE można nabyć ŻADNYCH brakujących gadżetów (oprócz CZAPECZKI Z LOGO GROMADY – 30,00zł TYLKO WYLICZONE pieniądze), dać kieszonkowego !!!!! JEDYNE co będzie przyjmowane to leki wraz ze zgodą, karty oraz ewentualne “coś” na urodziny.
termin i godzina zbiórki: 23 lipca o godz. 7:00
Jeżeli ktoś dowozi dziecko samodzielnie to proszę o jak najszybsze poinformowanie nas o tym fakcie oraz o wysłanie dzień wcześniej smsa potwierdzającego dowóz. Osoby dowodzące dzieci obowiązkowo proszę zapoznać się z Regulamin dostarczenia i odbioru dziecka bezpośrednio na/z kolonii/obozu przez rodzica/opiekuna. Dziecko należy dowieźć na miejsce nie wcześniej niż ok. godz. 14:30.
Przed wyjazdem należy zapoznać się oraz dostosować do WSZYSTKICH REGULAMINÓW umieszczonych w zakładce kolonia do druku.
OBOWIĄZKOWO w dniu wyjazdu na miejsce zbiórki wraz z dzieckiem należy dostarczyć:
– oryginał karty WYDRUKOWANY DWUSTRONNIE!!! Bez tego dokumentu dziecko NIE BĘDZIE mogło zostać zabrane na wyjazd!!
– podpisany regulamin uczestnika WYDRUKOWANY DWUSTRONNIE
Jedziemy w PEŁNYM UMUNDUROWANIU (bluza, chusta, pierścień, spódnica/spodenki/spodnie, pas, getry, rogatywka/kapelusz UBRANA/Y NA GŁOWIE, buty mundurowe) !!!! Pod mundurem koszulka z krótkim rękawkiem. Bardzo proszę, aby harcerze w dniu wyjazdu nie mieli na sobie ubranej koszulki z logo drużyny. Te koszulki pakujemy do dużego plecaka!!! Na wszelki wypadek mamy również na sobie ubrany lub zawiązany w pasie polar harcerski (ci co mają) lub jakąś rozpinaną bluzę (te osoby, które nie mają harcerskiego polara).
Przypominam, że chłopcy ( Zdobywcy z SP 113, SP 25 i Generatora, Poszukiwacze z SP 118) muszą mieć OBOWIĄZKOWO spodnie do munduru czarne bojówki, które są oficjalnymi spodniami i w których są szlufki i da się w nie włożyć PAS HARCERSKI a nie dresy czy sportowe krótkie spodenki. Dziewczęta zaś ( Zdobywcy z SP 113, SP 25 i Generator, Poszukiwaczki z SP 118) muszą mieć OBOWIĄZKOWO spódnice harcerskie oraz GETRY HARCERSKIE!!! Osoby, które nie należą do drużyny jadą w dowolnym ubraniu, ale OBOWIĄZKOWO w czapeczce z naszym logo!!!! (Do nabycia w dniu wyjazdu przy autokarze 30,00 zł – tylko wyliczone pieniądze)
Proszę do autobusu NIE DAWAĆ dzieciom poduszek, kocyków, przytulanek. JEDYNY bagaż jaki dziecko ma mieć ze sobą to MAŁY PLECAK z prowiantem – ten harcerski jest idealny, wystarczający, pakowny i LEKKI !!! ( NIE torba na ramię, NIE worek, NIE reklamówka itp. ) !!!!
POWRÓT
Parking przy Stadionie Tarczyński Arena od strony ul. Królewieckiej (obok pętli tramwajowej). Nie zaleca się planowania innych aktywności w tym dniu. Dokładna godzina powrotu zostanie podana niezwłocznie na funpage. drużyn.
termin i godzina powrotu: 5 sierpnia ok. godz. 17:00-18:00
Jeżeli ktoś odbiera dziecko samodzielnie z miejsca obozu to proszę o jak najszybsze poinformowanie nas o tym fakcie oraz o wysłanie dzień wcześniej smsa potwierdzającego odbiór. Osoby odbierające dzieci obowiązkowo proszę zapoznać się z Regulamin dostarczenia i odbioru dziecka bezpośrednio na/z kolonii/obozu przez rodzica/opiekuna Po dziecko na bazę należy przyjechać w godz. 10:00-10:30max!!!.
W przypadku odbioru dziecka przez inne niż Rodzic/Opiekun osoby Rodzic/Opiekun ma obowiązek wypełnić stosowne pisemne oświadczenie. Jeżeli Rodzic/Opiekun wyraża zgodę na samodzielny powrót dziecka z miejsca zbiórki w dniu powrotu z wyjazdu, wówczas Rodzic/Opiekun ma obowiązek przekazać kierownikowi wypoczynku stosowne pisemne oświadczenie. UWAGA!!!! Smsy, telefony, maile, ustne powiadomienia nie będą honorowane!!!
1. KARTA KWALIFIKACYJNA do pobrania ze strony z zakładki do druku. Proszę zwrócić uwagę, żeby pobrać odpowiednią kartę zgodną z terminem wyjazdu dziecka!!! Karty należy wydrukować DWUSTRONNIE. NA KAZDEJ DRUKARCE DA SIĘ TO ZROBIĆ. Tylko ręcznie trzeba przełożyć kartkę! Na jednej kartce A4 drukujemy najpierw jednego pdf-str.1, obracamy kartkę i dopiero potem na tej samej kartce ale na drugiej stronie drukujemy pdf-str.2. Proszę zwrócić uwagę, aby strony były prawidłowo wydrukowane a nie „do góry nogami” 🙂 Dwustronnie wydrukowana karta to:
– jedna kartka zadrukowana z dwóch stron 🙂
– nie dwie kartki zszyte zszywaczem 🙁
– nie dwie kartki sklejone klejem lub taśmą klejącą 🙁
Dokładnie i starannie wypełnione karty oddajemy w dniu wyjazdu przy autokarze. Bez oryginału karty dziecko nie będzie mogło uczestniczyć w wypoczynku!!! UWAGA!!! Jeżeli dziecko potrzebuje specjalnych wymagań wówczas proszę o podesłanie skanu karty mailem na adres viki@kierunekprzygoda.org.pl do 30.06.2024. Bez względu na fakt przesłania skanu karty oryginał należy również dostarczyć w dniu wyjazdu!!!
Instrukcja wypełnienia karty : Całą kartę należy wypełnić w sposób czytelny, pismem DRUKOWANYM. Kartę wypełnia wyłącznie rodzic/opiekun. Karty nie wypełnia wychowawca klasy oraz lekarz !!! Kartę OBOWIĄZKOWO drukujemy DWUSTRONNIE!!!!
RODZICE (OPIEKUNOWIE) WYPEŁNIAJĄ:
2. PROWIANT pakujemy do małego, czarnego/granatowego plecaczka z logo drużynyy (do nabycia u nas 27,00 zł tylko wyliczone pieniądze) lub innego MAŁEGO, LEKKIEGO plecaczka. Proszę rano na śniadanie nie dawać dzieciom mleka do pica, jak również zupy mlecznej, gdyż mleko wzmacnia złe samopoczucie lokomocyjne!!!! Proszę, żeby dzieci zjadły treściwą kanapkę!!!
Dajemy:
– kanapki na drogę ( pierwszy posiłek to wcześniejsza kolacja!!! Ostatni posiłek to śniadanie a za obiad dostajemy prowiant na drogę powrotną)
– picie (najlepiej, żeby napoje były z „dzióbkiem”) i nie napoje gazowane!
– coś słodkiego
Dajemy jak najmniejsze opakowania słodkości (lepiej dać dwie paczuszki np. żelek niż jedno mega opakowanie typu 10% więcej ). Paluszki, precelki lub inne słodycze, które po otwarciu mogą się rozsypać w plecaku dziecka najlepiej już w domu przesypać w woreczek ze struną (do nabycia np. w IKEA). Niewielkie zapasy słodkości można zapakować do dużego plecaka.
Nie dajemy:
– chipsów !!
– termosów, kubków termicznych
– śniadaniówek i innych pudełek
– napojów gazowanych, mlecznych, energetyków, kawy !!!
– żadnych rzeczy psujących się i łatwych do rozgniecenia (gruszki, truskawki, brzoskwinie, banany itp.)
Nie przysyłamy paczek żywnościowych!!! Nie ma takiej potrzeby. Paczki te będą zabierane w depozyt i oddawane dopiero we Wrocławiu.
3. PAKOWANIE Pakujemy dzieci OBOWIĄZKOWO do plecaka a NIE do torby czy walizki!!! Wszystkie rzeczy MUSZĄ się zmieścić do plecaka!!
Buty „najcięższe, największe, trudne do zapakowania” zuchowe trapery, trekingowe czy adidasy dziecko ma ubrane na nogach!
INFORMUJEMY, że ze względu na fakt, iż wielkość luku bagażowego ma ograniczoną pojemność 🙂 WSZYSTKIE DODATKOWE „tobołki” (worki, torby, kartony, reklamówki) nie będą zabierane do autokaru oraz do luku bagażowego.
Dziecko do autobusu zabiera ze sobą tylko MAŁY plecaczek podręczny (żadne reklamówki czy torby na ramię !!), w którym ma:
-prowiant (opisany wyżej),
-chusteczki higieniczne,
-małe opakowanie mokrych chusteczek najlepiej bezzapachowe – Huggis do nabycia np. w Rossmanie,
-środek do dezynfekcji rąk.
Do luku bagażowego dziecko może zapakować tylko plecak i śpiwór bez żadnych dodatkowych „tobołków”.
Na drogę nie dajemy zbyt wiele książek, kolorowanek, kart itp. Na miejscu dzieci będą miały zapewniony sprzęt sportowy, gry itp.
W pierwszej kolejności OBOWIĄZKOWO na wyjazd dajemy dzieciom wszystkie rzeczy z logo drużyny !!! (oczywiście dotyczy to harcerzy, dzieci niezrzeszone i harcerze, którzy nie mają wymienionych rzeczy z logo biorą odpowiedniki rzeczy ale bez naszego logo 🙂 czyli jak na liście jest ręcznik z logo to należy dać dziecku ręcznik taki, jaki ma w domu a nie harcerski. Pomocna w pakowaniu będzie kartka CO ZABRAĆ … (do pobrania ze strony).
Proszę dawać dzieciom rzeczy „stare”, znane dziecku! Nie kupujemy rzeczy dzień przed wyjazdem, ponieważ dziecko nie zdąży się do nich przyzwyczaić. Proszę sprawdzić czy ubrania mają sprawne zamki, przyszyte guziki itp. Czy dziecko radzi sobie z ich zapinaniem. Obowiązkowo pakujemy plecak razem z dzieckiem, pokazując mu gdzie co ma. Proszę, żeby nie pakować dzieciom w oddzielne worki zestawów ubrań na każdy dzień !!!! Proszę nie pakować rzeczy próżniowo!!! Na miejscu nie będziemy mieli możliwości takiego samego spakowania i może się okazać, że dziecko będzie miało problem ze spakowaniem wszystkiego!!!
Proszę nie przesadzać z ilością rzeczy!!! To co jest na kartce CO ZABRAĆ…w zupełności wystarczy. Jest to MINIMUM ale za razem maksimum, jakie dziecko powinno ze sobą mieć!!!
Jeżeli istnieje możliwość podpisania dziecku rzeczy lub jakiegoś oznaczenia ich to świetnie.
PRZYTULANKA, którą dziecko zabierze musi być mała!!!! a nie wielkości dziecka
DO KARTKI CO ZABRAĆ NA OBÓZ PROSZĘ DOPISAĆ:
- krem do opalania z filtrem UV większym niż 20, jeżeli dziecku potrzebny jest większy !!!( Kremem z filtrem UV15 i 20 będą zapewnione przez nas )
- CZAPECZKĘ z logo drużyny. W przypadku braku takiej czapki, młodzież będzie musiała nabyć ją na miejscu Koszt 30,00 zł do woreczka z kieszonkowym dokładamy dodatkową, WYLICZONĄ kwotę z dołączoną kartkąCZAPECZKA i wówczas dziecko otrzyma ją na obozie
- KOSZULKĘ z logo drużyny. W przypadku braku takiej koszulki, młodzież będzie musiała nabyć ją na miejscu Koszt 20,00 zł do woreczka z kieszonkowym dokładamy dodatkową, WYLICZONĄ kwotę z dołączoną kartką KOSZULKA i wówczas dziecko otrzyma ją na obozie
- Informacje co jeszcze zabrać ewentualnie dodatkowo do realizacji programu zostaną podane przez drużynowych
- butelka z filtrem
4. ZASADY PANUJĄCE NA OBOZIE
Proszę o przestrzeganie zasad oraz o współpracę Państwa w tej kwestii. Przypominam, że jeżeli ktoś złamie podpisany regulamin może zostać wydalony z obozu. Zasady i regulamin dostępne w zakładce do druku. Proszę szczególnie przeprowadzić rozmowę z dzieckiem na temat zasad żywienia oraz higieny.
Zasady to między innymi:
- brak odwiedzin
- jednakowe kieszonkowe, przygotowane w określony sposób !!!!! Już dziś pomyślcie proszę o kompletowaniu go!!!!
- brak telefonów komórkowych, zegarków dzwoniących, kart bankomatowych, AirTagów oraz innych lokalizatorów, mp3 itp.
- jednakowe elementy umundurowania (dla harcerzy) lub/i ubioru czapka z daszkiem, koszulka z logo drużyny (obowiązkowe dla wszystkich uczestników wypoczynku nawet dla dzieci niezrzeszonych)
- zasady żywienia itp.
5. JEŻELI DZIECKO STALE PRZYJMUJE LEKI TO: Lekarstwa W ORYGINALNYCH OPAKOWANIACH!!! wraz z wypełnioną zgodą na ich podawanie oraz ze sposobem dawkowania pakujemy w podpisany imieniem i nazwiskiem woreczek ze struną (do nabycia np. w DH ASTRA stoisko papiernicze). Każde lekarstwo na ORYGINALNYM opakowaniu podpisujemy: imieniem i nazwiskiem oraz sposobem dawkowania. Proszę NIE DAWAĆ wyliczonych tabletek oraz tabletek w pudełeczkach podzielonych na dany dzień!!!!! Dlaczego? Bo czasami np. tabletka może spaść na ziemię 🙁 Przyjmowane i podawane bedą leki TYLKO w oryginalnych opakowaniach! Dlaczego? Bo chcemy wiedzieć, że na 100 % podajemy dany lek.
Lekarstwa dajemy w dniu wyjazdu przy autobusie wyznaczonej osobie z kadry. Nie wkładamy dziecku do plecaka ŻADNYCH, nawet mało znaczących lekarstw. Witaminy, czy tabletki na gardło, ból głowy, ból brzucha to też lekarstwa!!!!!
Uwaga! Informuję, że lekarstwa zapakowane w inny sposób niż opisany wyżej NIE BĘDĄ ZABRANE OD RODZICA!
Zgoda na podanie leków do pobrania ze strony.
6. KIESZONKOWE dokładnie 140,00 zł. TYLKO w nominałach 20,00 zł Pieniądze wkładamy do małego, podpisanego imieniem i nazwiskiem dziecka woreczka ze struną. Tak przygotowane kieszonkowe wkładamy do plecaka i na miejscu będą pieniądze zebrane od dzieci w depozyt. Nie dajemy ŻADNYCH dodatkowych pieniędzy nawet najdrobniejszych klepaków. Proszę zwrócić uwagę wszystkim babciom i dziadkom, że mamy wszyscy jednakową umowę i dopilnować, żeby dzieci pieniędzy dodatkowych ze sobą nie zabierały!!! Uczestnicy NIE ZABIERAJĄ ze sobą na obóz KART PŁATNICZYCH !!!! Wszystkie nadwyżkowe pieniądze, karty płatnicze, zegarki z funkcją płacenia będą zabrane w depozyt!!! UWAGA!!! Inne banknoty niż 20 zł nie bedą wydawane dzieciom na wyjezdzie!!!
7. DZIECI ZE DIETĄ SPECJALNĄ jeżeli dziecko ma specjalną dietę wymagającą innego żywienia proszę o przekazanie takiej informacji przed zapisaniem dziecka na wyjazd celem uzyskania zgody na zabranie dziecka i ustalenia szczegółów żywienia. Przypominamy, że w przypadku specjalistycznej diety dla uczestnika (np. wegetariańska, bezglutenowa itd.) do ceny kolonii należy doliczyć 59,40 zł. Proszę pamiętać o przekazaniu również SŁODYCZY dla takiego dziecka!!!!
8. LEGITYMACJA SZKOLNA nie będzie potrzebna 🙂
9. LISTY obowiązkowo piszemy do dzieci!!!! Jak zawsze ogłaszamy konkurs dla dzieci i rodziców na największą ilość napisanych listów. Pamiętajcie, że kiedy inne dzieci dostają nawet 1 list dziennie a Wasze dziecko nie to jest mu STRASZNIE! SMUTNO. Proszę dać dzieciom zaadresowane koperty z NAKLEJONYMI znaczkami. Jest problem, żeby na miejscu kupić znaczki. Nie dajemy dzieciom pieniędzy na znaczki. Listy można już dziś zacząć pisać : ) Jeżeli nie macie pomysłu co w listach pisać to z Internetu lub innych źródeł przesyłajcie dziecku ciekawostki związane z tematyką kolonii. Nie wrzucajcie kilku listów lub kartek do jednej koperty, bo zaliczone to jest jako 1 list. Nie sprawdzamy ile jest w środku :). Z firm kurierskich też radzę nie korzystać 🙂 Proszę nie wysyłajcie dzieciom w listach gazetek, zabawek, itp. po pierwsze dziecko może je zgubić, zniszczyć a po drugie może mieć problemy z zapakowaniem się jak będzie wracało do domu 🙂
10. ODWIEDZIN NIE MA. Bardzo proszę o stosowanie się do tych ustaleń. Znajomi, daleka rodzina, babcia, dziadek, sąsiedzi itp. też są zobowiązani ustaleń tych przestrzegać
11. KONTAKT Z DZIECKIEM . NIE ZABIERAMY ZE SOBĄ KOMÓREK oraz zegarków dzwoniących!!! Piszemy listy 🙂 Na komórki kadrowe dzwonimy TYLKO w awaryjnych sytuacjach. Telefony do nas podane są na kartce CO ZABRAĆ… Na terenie bazy nie ma automatu telefonicznego. Informacje na temat tego co robią dzieci i jak się czują będą umieszczane na FB w miarę możliwości na bieżąco. W razie potrzeby będziemy się kontaktować z Państwem my.
12. URODZINY I IMIENINY.Jeżeli jakieś dziecko obchodzi imieniny lub urodziny w czasie kolonii to istnieje możliwość zorganizowania ich. Można albo przekazać słodkości dla wszystkich uczestników lub dać pieniądze na słodkości, które zakupimy na miejscu. Słodkości powinny być zapakowane, podpisane imieniem i nazwiskiem dziecka oraz datą urodzin/imienin i przekazane w dniu wyjazdu osobie z kadry. Proszę pamiętać, żeby nie były to artykuły czekoladowe :). Można też przekazać w dniu wyjazdu przy autobusie pieniądze na ewentualny poczęstunek dla dzieci.
13. PŁATNOŚĆ
Organizatorzy dopuszczają możliwość opłacenia kosztów uczestnictwa w ratach. Pierwsza wpłata – bezzwrotny zadatek w wysokości 400 zł – płatna do 7 dni po zapisaniu dziecka na wyjazd. Pozostała część płatna najpóźniej na 2 tygodnie przed rozpoczęciem wyjazdu. Koszt całkowity wyjazdu dostępny w zakładce kolonia/obóz.
14. NA KONIEC
- koniecznie profilaktycznie myjemy dziecku głowę szamponem przeciw wszom preparatem INNYM niż SORA, polecam HEDRIN ( skuteczny!!! )
- koniecznie wieczór przed wyjazdem obcinamy dziecku paznokcie u rąk i nóg
- koniecznie odwiedzamy dentystę i SPRAWDZAMY STAN UZĘBIENIA, leczymy dziury a nie zaleczamy!!!
- DOTYCZY TYLKO dzieci mających chorobę lokomocyjną. Dzieci mające chorobę lokomocyjną proszę, aby przed wyjazdem otrzymały od Państwa w domu odpowiednie leki. Proszę, aby przy autokarze OBOWIĄZKOWO na drogę powrotną przekazać wyznaczonej osobie z kadry PODPISANY imieniem i nazwiskiem dziecka lek w oryginalnym opakowaniu wraz ze zgodą na jego podanie !!! Proszę również wyposażyć dziecko w zestaw podróżny (woreczki, mokre chusteczki ), jak i na wszelki wypadek dać dziecku dodatkowe spodnie i bluzeczkę (wkładamy do PODPISANEGO w widocznym miejscu woreczka ze struną i dajemy dziecku do autobusu !!! )
W przypadku rezygnacji z wyjazdu po 10.06.2024 r. organizator zwraca tylko połowę kosztów wyjazdu. W przypadku wyjazdu z kolonii/obozu przed zakończeniem, zwracane będą tylko częściowe koszty wyżywienia w wysokości 30 złotych za każdy dzień nieobecności – tylko powyżej 3 dni (nie dotyczy osób dyscyplinarnie usuniętych z kolonii). ZADATEK nie jest zwrotny!!!
Dane do faktur proszę wysyłać na maila viki@kierunekprzygoda.org.pl. podając:
– imię i nazwisko nabywcy
– adres wraz z kodem pocztowym
– imię i nazwisko dziecka oraz turnus wypoczynku
Faktury wystawiane będą TYLKO do końca września.